Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
Account aanmakenScenario | Serge Lehman |
Tekeningen | Emmanuel Roudier |
Inkleuring | Simon Champelovier |
Formaat A | 23 x 31 cm |
Pagina's | 64 |
ISBN Hardcover | 9788463065788 |
In de legendarische middeleeuwen wordt het koninkrijk van Cocaigne geleid door de welwillende Féric, die zijn broer Jean de Necromancer wil omverwerpen. Geadviseerd door de geest van de god Herne, roept Féric zeven magiërs op, allen met verschillende tradities en zienswijzen. Zullen de heidense wijsheid, Griekse filosofie en Christelijke liefdadigheid hun verdeeldheid kunnen overwinnen om het leger van monsters dat de grenzen van het rijk bedreigen af te weren?
j
10 Jan 2022
Joost Zuijderduijn, Fantasy Wereld
Het rijk Cocaigne wordt geleid door de rechtvaardige koning Féric, die al vele jaren het volk tevreden houdt. Wanneer zijn broertje Jean de Necromancer plannen heeft om het koninkrijk aan te vallen met vele monsters, besluit Féric advies te vragen aan de god Herne. Deze vertelt dat hij de hulp moet inschakelen van zeven magiërs die de veiligheid in Cocaigne kunnen waarborgen. Deze goden hebben elk hun eigen krachten, wijsheden en achtergronden, maar samen zijn ze erg sterk. Kunnen deze goden door samen te werken de Necromancer stoppen, of zal het koninkrijk instorten?
Magisch verhaal met vele verschillende invloeden
In deze reeks staan telkens zeven bepaalde personages centraal. Eerder zagen we al strips zoals Zeven Dwergen en Zeven Draken. Deze keer zijn het magiërs die in de spotlight staan. In deze graphic novel lees je over een wereld in een middeleeuwse setting met vele invloeden uit de geschiedenis. Zo zijn er magiërs die hun oorsprong vinden in de Griekse mythologie, terwijl andere magiërs zijn gebaseerd op elementen uit de natuur of het christelijk geloof. Hierdoor krijg je te maken met een diversiteit in magiërs waardoor je ze goed uit elkaar kan houden. De dynamiek in de groep is daarom erg tastbaar en de vele verschillende persoonlijkheden en magie die ze hanteren is erg aangenaam om te zien.
De fictieve wereld heeft dus veel weg van de onze, maar weet ook een unieke draai te geven aan een fantasywereld. Fans van Lord of the Rings, The Witcher en Game of Thrones zullen erg onder de indruk zijn van deze graphic novel, omdat hij allerlei elementen bevat uit deze series. De magie heeft vele verschillende kanten en de vele achtergronden van de magiërs zorgen ook voor verschillende zienswijzen. Elke magiër heeft zijn of haar eigen perspectief en manier om de vijand te bevechten, waardoor je geamuseerd blijft gaandeweg het verhaal.
Een tikkeltje voorspelbaar, maar wordt gecompenseerd door mooie illustraties
Het verhaal heeft een fijne opbouw. Personages worden snel na elkaar geïntroduceerd, maar door hun veelzijdigheid krijg je meteen een goede indruk van ze. De voorbereidingen op een grote strijd worden getroffen en de spanningen lopen meer en meer op. Hoewel er een plottwist subtiel plaats probeerde te vinden richting de ontknoping, werd er toch een te makkelijke hint gegeven waardoor je al wist wat er aan de hand was. Een tikkeltje jammer, want het verrassingseffect zat er daardoor niet in en hierdoor werd dit verhaal een wat simpelere, maar alsnog mooie strip over zeven magiërs.
Ondanks de voorspelbaarheid is deze graphic novel een plaatje om te zien.
Ondanks de voorspelbaarheid is deze graphic novel wel een plaatje om te zien. De middeleeuwse setting bevat veel aardetinten, terwijl de verschillende magiërs juist heel opvallend zijn. Elke magiër heeft opvallende kleuren en duidelijke gelaatstrekken en fysieke kenmerken, waardoor je een erg goed beeld van de situatie krijgt. De uitwerking van alle magie is ook naar behoren en er worden zelfs illustraties getoond waarin je groteske landschappen te zien krijgt. Ook de invalshoeken tijdens gevechten zijn zorgvuldig uitgekozen, waardoor acties erg sterk zijn afgebeeld.
Conclusie
Zeven magiërs is misschien niet de meest epische graphic novel die zich in een fantasywereld afspeelt, maar het verhaal weet de fantasylezer zeker te amuseren. De personages zijn goed uitgewerkt, de verschillende achtergronden en denkwijzen van de magiërs zorgen voor een verfijnde balans en de groep voelt aan als een passend geheel. De illustraties zorgen ervoor dat de personages erg opvallend zijn, terwijl de achtergronden ook prettig ogen. Dit excentrieke gezelschap neemt je mee op een spannend avontuur over een strijd tussen goed en kwaad, waarin jij beslist welke magiër de meeste indruk op je heeft achtergelaten.
Magisch verhaal met vele verschillende invloeden
In deze reeks staan telkens zeven bepaalde personages centraal. Eerder zagen we al strips zoals Zeven Dwergen en Zeven Draken. Deze keer zijn het magiërs die in de spotlight staan. In deze graphic novel lees je over een wereld in een middeleeuwse setting met vele invloeden uit de geschiedenis. Zo zijn er magiërs die hun oorsprong vinden in de Griekse mythologie, terwijl andere magiërs zijn gebaseerd op elementen uit de natuur of het christelijk geloof. Hierdoor krijg je te maken met een diversiteit in magiërs waardoor je ze goed uit elkaar kan houden. De dynamiek in de groep is daarom erg tastbaar en de vele verschillende persoonlijkheden en magie die ze hanteren is erg aangenaam om te zien.
De fictieve wereld heeft dus veel weg van de onze, maar weet ook een unieke draai te geven aan een fantasywereld. Fans van Lord of the Rings, The Witcher en Game of Thrones zullen erg onder de indruk zijn van deze graphic novel, omdat hij allerlei elementen bevat uit deze series. De magie heeft vele verschillende kanten en de vele achtergronden van de magiërs zorgen ook voor verschillende zienswijzen. Elke magiër heeft zijn of haar eigen perspectief en manier om de vijand te bevechten, waardoor je geamuseerd blijft gaandeweg het verhaal.
Een tikkeltje voorspelbaar, maar wordt gecompenseerd door mooie illustraties
Het verhaal heeft een fijne opbouw. Personages worden snel na elkaar geïntroduceerd, maar door hun veelzijdigheid krijg je meteen een goede indruk van ze. De voorbereidingen op een grote strijd worden getroffen en de spanningen lopen meer en meer op. Hoewel er een plottwist subtiel plaats probeerde te vinden richting de ontknoping, werd er toch een te makkelijke hint gegeven waardoor je al wist wat er aan de hand was. Een tikkeltje jammer, want het verrassingseffect zat er daardoor niet in en hierdoor werd dit verhaal een wat simpelere, maar alsnog mooie strip over zeven magiërs.
Ondanks de voorspelbaarheid is deze graphic novel een plaatje om te zien.
Ondanks de voorspelbaarheid is deze graphic novel wel een plaatje om te zien. De middeleeuwse setting bevat veel aardetinten, terwijl de verschillende magiërs juist heel opvallend zijn. Elke magiër heeft opvallende kleuren en duidelijke gelaatstrekken en fysieke kenmerken, waardoor je een erg goed beeld van de situatie krijgt. De uitwerking van alle magie is ook naar behoren en er worden zelfs illustraties getoond waarin je groteske landschappen te zien krijgt. Ook de invalshoeken tijdens gevechten zijn zorgvuldig uitgekozen, waardoor acties erg sterk zijn afgebeeld.
Conclusie
Zeven magiërs is misschien niet de meest epische graphic novel die zich in een fantasywereld afspeelt, maar het verhaal weet de fantasylezer zeker te amuseren. De personages zijn goed uitgewerkt, de verschillende achtergronden en denkwijzen van de magiërs zorgen voor een verfijnde balans en de groep voelt aan als een passend geheel. De illustraties zorgen ervoor dat de personages erg opvallend zijn, terwijl de achtergronden ook prettig ogen. Dit excentrieke gezelschap neemt je mee op een spannend avontuur over een strijd tussen goed en kwaad, waarin jij beslist welke magiër de meeste indruk op je heeft achtergelaten.
s
16 Jun 2021
Strip Tip
Het koninkrijk Cocaigne wordt bedreigd door een duistere tegenstander: Jean de Necromancer. Op advies van de god Herne stelt koning Féric een team van magiërs samen, die samen moeten voorkomen dat het koninkrijk onder de voet wordt gelopen door een enorme horde monsters…
Door Martijn Douma
Het team van magiërs moet eerst nog worden samengebracht, maar dat is zo gepiept want ze staan natuurlijk allemaal te popelen om Cocaigne te beschermen. Het is een bont gezelschap bestaand uit drie van de vier verschrikkelijke zusters, Gargan – een natuurwezen van een metertje of vier hoog, Lumen Lichtbundel – een Griekse godheid die nogal een showman blijkt te zijn, tovenares Anna – de dochter van de koning – en De discipel – een man van de wetenschap, die ervan overtuigd is dat magie op zijn einde loopt.
Klauw: symbool van verbond
Het dreigt flink mis te gaan wanneer de gouden Klauw, het zwaard van Cocaigne, symbool van de vrijheid en van het verbond tussen de mensen en de god Herne, verdwenen blijkt te zijn. Naast, laten we dat vooral niet vergeten, de enorme horde monsters die het land overspoelt.
De discipel
Een bijzonder verhaal, ik kan niet anders zeggen! De magiërs vertegenwoordigen allerlei figuren uit sprookjes en legenden. Hun karakters en belangen lopen nogal uiteen en dat levert de nodige, leuke, discussies op. Vooral “De discipel”, die door de heksen “godendoder” wordt genoemd, valt op. Met zijn rationele denken (“magie interesseert me niet, ik geloof in atomen en het vacuüm”) steekt hij schril af tegen de magie van de anderen. Dat zijn sobere, zwarte, voorkomen het tegenovergestelde is van de shinende Lumen Lichtbundel, zoon van het licht, kan geen toeval zijn.
Team-up van legendes
Eigenlijk is dit een team-up van magiërs in allerlei soorten en maten, die de vijand willen verslaan maar intussen ook zo hun eigen inzichten en doelen hebben. Dat botst natuurlijk nog wel eens. Vaart genoeg in dit verhaal, ik kreeg het idee dat de auteurs 2 albums in een wilden persen. Prima tekeningen van Emmanuel Roudier, zijn stijl is realistisch, maar ook weer niet tè, gezien het genre. Mooie landschappen komen er ook voorbij.
Dit stripboek leest best lekker weg, er zitten leuke ideeën in, maar het mist net de rust en diepgang om echt hoog te scoren.
https://www.striptip.nl/recensies/stripboeken/zeven-magiers-team-up-van-tovenaars/
Door Martijn Douma
Het team van magiërs moet eerst nog worden samengebracht, maar dat is zo gepiept want ze staan natuurlijk allemaal te popelen om Cocaigne te beschermen. Het is een bont gezelschap bestaand uit drie van de vier verschrikkelijke zusters, Gargan – een natuurwezen van een metertje of vier hoog, Lumen Lichtbundel – een Griekse godheid die nogal een showman blijkt te zijn, tovenares Anna – de dochter van de koning – en De discipel – een man van de wetenschap, die ervan overtuigd is dat magie op zijn einde loopt.
Klauw: symbool van verbond
Het dreigt flink mis te gaan wanneer de gouden Klauw, het zwaard van Cocaigne, symbool van de vrijheid en van het verbond tussen de mensen en de god Herne, verdwenen blijkt te zijn. Naast, laten we dat vooral niet vergeten, de enorme horde monsters die het land overspoelt.
De discipel
Een bijzonder verhaal, ik kan niet anders zeggen! De magiërs vertegenwoordigen allerlei figuren uit sprookjes en legenden. Hun karakters en belangen lopen nogal uiteen en dat levert de nodige, leuke, discussies op. Vooral “De discipel”, die door de heksen “godendoder” wordt genoemd, valt op. Met zijn rationele denken (“magie interesseert me niet, ik geloof in atomen en het vacuüm”) steekt hij schril af tegen de magie van de anderen. Dat zijn sobere, zwarte, voorkomen het tegenovergestelde is van de shinende Lumen Lichtbundel, zoon van het licht, kan geen toeval zijn.
Team-up van legendes
Eigenlijk is dit een team-up van magiërs in allerlei soorten en maten, die de vijand willen verslaan maar intussen ook zo hun eigen inzichten en doelen hebben. Dat botst natuurlijk nog wel eens. Vaart genoeg in dit verhaal, ik kreeg het idee dat de auteurs 2 albums in een wilden persen. Prima tekeningen van Emmanuel Roudier, zijn stijl is realistisch, maar ook weer niet tè, gezien het genre. Mooie landschappen komen er ook voorbij.
Dit stripboek leest best lekker weg, er zitten leuke ideeën in, maar het mist net de rust en diepgang om echt hoog te scoren.
https://www.striptip.nl/recensies/stripboeken/zeven-magiers-team-up-van-tovenaars/
Je beoordeling toevoegen
Beoordeel Zeven 17: Zeven Magiërs